Wednesday, February 11, 2009

我的家人

我叫“Somrak”,出生在泰国的曼谷市。 我有八个兄弟姐妹,我是最小的女儿,现在跟大姐居住在一起。爸爸妈妈多年前就病故了。大姐比我大二十岁 ,她没结婚。其他兄弟姐妹结婚了。我一共有六个甥女和五个侄子。最小甥女叫‘份’, 现在她五岁,常常问各种奇怪的问题,很可爱。有时候小“份”跟姐姐到我家玩,她也学汉语。这张照片是我的大姐和小甥女。每年清明节的时候我们去我爸爸妈妈的坟前扫墓.

我家有“四口人”。除了我和姐姐,还有两只小狗。它们很可爱,一只叫“Jub jib”, 因为它喜欢吃东西,是白色小狗;还一只小狗叫“Lucky”,是褐色的。 我来新加坡学习,只有大姐一个人在家,两只小狗是她的好朋友。因此,她不孤单。




Remarks:
曼谷 = Bangkok
扫墓= sweep a grave—pay respects to a dead person at his tomb
孤单= lonely

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Hi Somrak..my groupmate...我叫Kirin.
    很有意思的introduction of your family...Hope I get a chance to go Thailand someday..=) Maybe you can be the tour guide...yeah! =)
    I am from Lecture Group 1..=)

    ReplyDelete
  3. 你好!!!

    你的小狗很可爱!!

    I like your dog's name! VERY CUTE! You are very creative in coming up for the names. Hehe.

    All the best for your mid terms and thesis!

    Take care~

    - Lecture Group 1, T04

    ReplyDelete
  4. 你好!你的 blog 有很多生词。虽然我不会看,但是我觉得你的小狗很可爱.

    Hui Qing, L2, T2

    ReplyDelete
  5. 你好, Somrak! Your dogs are adorable (: I would love to go to Thailand one day, my mother's mom was from Thailand, and she only knew how to write in Thai hehe :D

    Also, thank you for your comments on my blog!

    Karimah L2 T01

    ReplyDelete